Częste błędy oświetleniowe w SKLEPACH

ZBYT MAŁA ILOŚĆ ŚWIATŁA oraz nieodpowiedni projekt oświetlenia

Niedostateczna ilość światła w sklepie sprawia, że klient  nie jest w stanie dokonać komfortowo i odpowiednio zakupu. Dodatkowo przy zakładaniu i planowaniu aranżacji sklepu ważne jest, aby zwrócić uwagę na projekt oświetlenia. Dokładnie zastanowić się gdzie będą znajdowały się produkty, lady, półki oraz dobrać do nich odpowiednią ilość i jakość oświetlenia.

NIEPRAWIDŁOWO DOBRANE BARWY ŚWIATŁA

Problem dotyczy głownie sklepów gdzie kupno produktów zależy od ich wyglądu, a w szczególności barwy. Ważne, jest by klient był w stu procentach zadowolony z zakupu. Aby tak się stało musi on mieć odpowiedni dostęp do światła, aby bezproblemowo ocenić barwę i strukturę produktu, tak aby spełniała ona jego oczekiwania.

Dlatego ważne jest, aby dobrać odpowiednią barwę światła. W przypadku źródeł światła LED ważne jest zwrócenie uwagi na  współczynnik oddawania barw. Istotne jest, aby światło było w swej barwie zbliżone jak najbardziej do tego dziennego.  Kolejnym radykalnym błędem jest mieszanie temperatur barwowych. Zdarza się to w szczególności podczas wymiany przepalonych źródeł światła. Mix barw w danym pomieszczeniu sklepowym często wygląda nieciekawie co w dużej mierze wpływa na komfort psychiczny osób przebywających w danym miejscu. W tym przypadku klient, który czuje się niekomfortowo w naszym sklepie to raczej coś niepożądanego.  Dlatego jeżeli chcemy dbać o jakość naszej marki warto zwrócić szczególną uwagę na jednolitość barw światła w danych obszarach sklepowych.

NIEPRAWIDŁOWO OŚWIETLONA WITRYNA

To karygodny, a jednak częsty błąd. Witryna to swego rodzaju twarz sklepu, to ona w pierwszej kolejności decyduje, czy klient zdecyduje się do niego wejść czy nie. Ważne jest zatem, aby była ona wyraziście oświetlona, światło powinno podkreślać kształt i kolorystykę wystawionych przedmiotów, powinno zachęcać klienta do zakupu. Dlatego trzeba pamiętać o tym jak bardzo istotne jest oświetlenie tej części sklepu.